sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Kun sä löydät sateenkaaren, tuo se mulle

Hups, taaaaas livahti melekeen viikko erellisestä kirjootuksesta. On monena päivänä teheny mieli kirjoottaa, mutten oo sitte piitannu ku on ollu porukkaa täs.. silloon ku mä kirjootan niin haluan kirjoottaa rauhas. 

Ke-pe meni tosiaanki tallihommis, sekä "oman" tallin että jarnon veljen tykönäki vähä olin auttelemas. 
Keskiviikkona hain Tatsin "kesälomapaikasta" yksien mun tuttujen luo, ja se on nyt sitte siellä torennäköösesti siihen asti että mä pystyn sen ottaa ittelleni takaasi. Mä en rupia mihinää nimillä huutelemahan kenenkä tykönä son ollu/on ny, kyllä ne jutut on näköjänsä muutenki saatu jo liikkehelle! helevetti, moon viimeksi keväällä teheny yhyren rikosilimootuksen kunnianloukkauksesta näihin asioohin liittyen, eikä sen toisenkaa tekeminen oo yhtää vaikiaa. 
Mutta ei siinä auttanu ku toreta, jotta tervetuloa hevoospiiriihin, tätä paskapuheitten kuuntelemista son aina...

Perjantaina tuli puoli vuotta kuluneheksi siitä, ku oon ostanu tuon golffin. Mittarihin on kertyny tänä aikana noin 16 000 kilometriä, ihan kiitettävästi siis! mitää moittimista tuos autos ei oo, ajan kyllä sillä niin kauan ku suinki ja yritän pitää sen kunnos ja ehejänä. 
Ehtoosta sitte Jarno tuli lomille, mutta eipä me sitte oikeen voitu mitää teherä koko viikonloppuna, vettä ku on tullu aiva taukoamatta. Ollahan pelaaltu lautapelejä ja vähä käyty ajelemas. Ja herkuteltu =D

Lauantaina piti olla Jalasjärvellä Koskuederby ja tänään piti olla Kurikan Myllykyläs estekilipaalut, joihin mäki sinne ilimoottauruun, mutta molemmat kisat jouruttihin perua tän paskamaasen kelin takia. Huoh, ny sitte pitää orotella jotta talaven tullen olis jokku kivat pikkuestekisat johonaki likellä maneesis. 

Usvalla on ollu kesällä jo joku pieni haava lautasten päällä, ja se on aina parantunu ja pikkuhiljaa son siirtyny vasemmalle puolelle takapuolehen (usvasta päin kattottuna vasemmalle puolelle) ja eileen sitä paukaumaa kattoon, että ihan kiva mätäpaise siihen taas tulos ja tyhjensin sen. Se näytti sitte jo ihan ok:lta, kunnes tänä aamuna kattoon että ei jukoliste se on isoompi patti ku mun nyrkki! Otin sitte ja kokeelin sitä tyhyjentää, sieltä tuli ihan suihkuamalla sitä mätää =( myöhemmin sitte mentihin Jarnon kans käymäs tallilla ja mä letkutin siihen paiseeseen vettä hyvän aikaa, sitte laitoon ruiskulla sinne haavaan sisälle laimennettua betadinea ja ku sitä hetken teki niin se alakoo jo sitte olla ihan hyvä, toki son aika törkiä se iho siitä.... Mä soitan huomenna eläinlääkärille ja kysyn mitä son mieltä. Antibioottia siihen tuskin kannattaa ottaa, kun mun käsittääkseni siä paisees ei kierrä veri ja näin ollen sei auta siihen mitää. Mutta kattotahan, miltä se rupiaa näyttämähän ja mitä ell meinaa. Toivottavasti ei tarvisi käyrä eläinlääkärin kattomas, tuloo muuten taas komia lasku. =( 
Kiva ku son ollu tälläänen kierre.

Jarno lähti tuos hetki sitte takaasi Niinisalohon ja ny sonki sitte ens viikonlopun kiinni. Möh, itku tuli ku se lähti, ny pitää 2 viikkoa pärjäällä yksiksensä. 
Onneksi mullon nuota tallihommia, ja josko pääsis sitte jo vähä ratsahillekki ku vain nuo sateet malttaas mennä johonki muualle ja kenttä vähä kuivuus. Ei sitte päästy sänkipelloille ratsastamahan tänä syksynä... 
Saa nähärä kuinka musta ja pimiä talavi tuloo. Höh. =(

Huomenna mulla alakaaki sitte koulu, oon siis maanantain ja tiistain koulus 9-12. Huomenna koulun jäläkehen tallille, ja sitte lähären ajeloohon Seinäjoelle raviihin käymäs. Toki jos keli on kiva niin jään oikeen kattomahanki. Nyt mä annan aikaa ittelleni, ja linnoottaurun peiton alle sipsipussin kans kattomahan täyrellisiä naisia. Öitä!



2 kommenttia:

  1. mä niiiiiiiiiiiiin rakastan sun blogia ! ♥ c: ja toivottavasti Usvan patti paranee, eikä oo mitää vakavaa!

    ♥julia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ mä aina ajattelen jottei tätä kukaa lue, ja oon ollu aika monesti jo tätä poistamaski.. tänään patti oli jo huomattavasti parempi!

      Poista