maanantai 8. lokakuuta 2012

Pysyn aina vierelläs jos se musta on kiinni

Tänään oli ensimmäänen koulupäivä! =D 
Aamulla siis 9-12 oli koulua, tuotantoeläintunteja. Niis mun ei tarvis olla, kun oon ne kaikki jo suorittanu, mutta mä haluan koska mä tykkään lemmuista ♥ enimmäkseen siä tosiahan käsitellähän lehemiä ja nautakarjaa, sitte vähä sikoja. Huomenna on taas 9-12 tuotantoeläintunnit. 
Koulun jäläkehen tulin kotia ja järjestelin kämppää, sitte hain Satun ja mentihin tallille. Usvan patti oli paljo parempi jo ja puolta pienempiki!! sitte vielä pestihin Usva!
On se kyllä niin kiva hoitaa, ku se antoo mun hoitaa sen mätäpaisehen arvenki niin hyvin. Soitin aamulla eläinlääkärille ja se sano, että krapsi se kuivanu arpi-iho pois siitä että se saa ilmaa ja kuivuu, ja sitte vaan laimennettua betadinea siihen. Tein työtä käskettyä, toki se oli aika inhottavan näköönen ku ammotti vaan sellaanen aukko siinä, mutta toivotahan jotta se paranis ny nopiaa. Ei oikeen voi ratsastaakkaa, ettei se repeele lisää. 

Usva repes. =D

Tallihommien jäläkehen ajelin sitte Korvalle ja siä mua orotti omnom perunat ja jauhelihakastike ♥ siitä jatkoon sitte matkaa, ajoon maha pystys Seinäjoelle raviskalle. 
Raviskalla oli pakko käyrä varustemyymäläs ja varuste-autos, hipelöömäs kaikkia ihania juttuja! Jäi mulle sitte pakollisena ihkuostoksena Usvalle punaasia letitysrusetteja, jois on keskellä joku timangi ;D huom, mä en olisi niitä halunnu, vaan Usva laittoo mulle ostoslistan mukahan ja sanoo jotta jos ei mitää tuliaasia tuo niin takaasi ei oo tulemista. 
Ilimajoella pirätin tallilla, kävin rokottamas & marottamas Tatsin. 




Kauhajoelle takaasi tulles mua orotti kotona jauhelihasoppa! =D nammm, mun elämä on yhtä syömistä. Vaikka moon nirso, mutta syöminen vaan on kivaa (ja sen huomaa mun kasvanehesta mahasta...) toki yhteistyös mun painon lisääntymisehen on lääkkehet. Ehkä mä tästä muutaman kilon hojenen, jahka töihin pääsen kinttujeni kans ja alakaa tulla sitä säännöllistä liikuntaa ja selevät päivärytmit. 

Huomenna olis sitte vielä koulua 9-12, ja sen jäläkehen käyn tallilla katsastamas tuon Usvan haavan ja siitä saa painella sitte tukka putkella Ilimajoelle parturihin. Kiva, mä en eres muista koska olisin viimeksi pysyny parturis hereellä. Aina silloon ku värin annetahan vaikuttaa, mä otan ja nukahran. Vaikka yritän lukia, pelata kännyllä jne niin ei mee kauaa ku meikäflikka hornaa... sama meno jatkuu ku mennähän pesupaikalle, sitte kotimatkalla saaki jännätä jotta pysyykö ratis hereellä. =|
Parturin jäläkehen sään sallies olis vähä kuvaaluja ja samalla rokotan Ninon. Ehtoosta sitte suuntaan möykkykylähän hoitelemahan hevoosia.
Mutta ny mä suuntaan itteni peiton alle, ja jos sitä yllättäen kattoos jakson täykkäriä!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti